Praktijkinformatie
Afspraak maken
Tussen 08.00-10.00 uur en 10.30-14.30 uur kunt u bellen met de assistente voor het inplannen van een afspraak op het spreekuur, voor een huisbezoek of het telefonisch spreekuur. Bij het maken van de afspraak zal de praktijkassistente u, in verband met het plannen van het spreekuur, vragen naar de reden van het bezoek en het aantal te bespreken klachten. Denkt u langer dan 15 minuten nodig te hebben voor een consult, geef dit dan aan bij de assistente zodat zij hier rekening mee kan houden.
Via het patiëntenportaal, de HRA app en onderstaande link, kunt u ook online een afspraak inplannen bij de huisarts.
Patiëntenomgeving – Huisartsenpraktijk Sluisoordlaan in Apeldoorn (uwzorgonline.nl)
Mocht u meerdere klachten willen bespreken, bel dan even met de assistente zodat ze meer tijd kan inplannen. Tijdens afwezigheid van uw huisarts, kan het zijn dat u online geen afspraak kunt inplannen.
Het opvragen van uitslagen en/of overleg met de assistente is mogelijk tussen 08.00-10.00 uur en 10.30-14.30 uur.
Het kan zijn dat er afgeweken wordt van bovenstaande tijden door bijvoorbeeld de afwezigheid van een assistente of huisarts.
Terugbel-spreekuur assistente
U kunt ook gebruik maken van het terugbel-spreekuur met de assistente. U kiest dan in het keuzemenu voor optie 9 en de assistente zal u op de aangegeven tijd terugbellen.
E-consult
Het is mogelijk om een e-consult naar de huisarts of praktijkondersteuner te sturen. U kunt dit via het patiëntenportaal op onze website doen of via de HRA-app. Graag willen wij u vragen om de vraag zo kort mogelijk te houden. Het e-consult wordt in uw medisch dossier genoteerd. Niet alle gezondheidsvragen zijn geschikt voor een e-consult.
Geschikte vragen en onderwerpen voor een e-consult zijn:
- vragen over leefstijl
- vragen over medicijnen
- vragen over onderzoeken en uitslagen
- vragen over klachten waarvoor u eerder op het spreekuur bent geweest
- Vragen over chronische ziekten, zoals hoge bloeddruk, astma of suikerziekte
Maak geen gebruik van een e-consult bij:
- spoedeisende vragen
- vragen over een nieuwe klacht
- vragen waarvoor (mogelijk) lichamelijk onderzoek nodig is
- emotionele/psychische problemen
- een vraag die niet over uzelf gaat
Herhaalrecepten
Herhaalrecepten kunt u telefonisch aan de assistente doorgeven, inspreken via de herhaalreceptenlijn of via de brievenbus aan ons doorgeven. Voor chronische medicatie is het vaak ook mogelijk om de herhaalrecepten via het patiëntenportaal te herhalen. Houd er rekening mee dat de apotheek twee werkdagen aanhoudt voor het verwerken van de herhaalrecepten. Mocht u te laat zijn met het herhalen van de medicatie, neem dan altijd telefonisch contact op met de assistente.
Bloedprikken prikpost
Voor bloedafname bij de prikpost dient u vooraf een afspraak in te plannen.
1. Ga naar https://www.gelreziekenhuizen.nl/patient/bloedprikken/
2. Kies een locatie, datum en tijdstip en vul uw naam en geboortedatum in.
3. Heeft u uw e-mailadres ingevuld? Dan krijgt u een bevestiging op de e-mail.
4. Vergeet niet om uw legitimatiebewijs mee te nemen naar de afspraak.
Mocht het niet lukken om online een afspraak te maken, dan kunt bellen naar 055-5811210.